9 de septiembre de 2014

Wikipedia en asturiano cumple diez años

Español

8 de septiembre de 2014, Oviedo

Los días 12 y 13 de septiembre la comunidad de usuarios de Wikipedia en Asturiano organiza, en colaboración con Wikimedia España, la celebración del décimo aniversario de la enciclopedia libre en asturleonés. Los actos tendrán lugar en el Auditorio Príncipe Felipe (Plaza La Gesta, Oviedo).

«Zazaki», la lengua hablada por una minoría étnica de Turquía, es el artículo en el que se hizo la primera edición de Wikipedia en lengua asturiana, era un 26 de julio de 2004. Diez años después ya cuenta con cerca 20.000 artículos y alrededor de 800.000 ediciones, números que siguen aumentando día a día gracias a la labor de decenas de voluntarios. Posteriormente nacerían las versiones en este idioma de otros proyectos hermanos, como Wikicionario, Wikisource y Wikiquote. Administrados por la Fundación Wikimedia, todos ellos forman parte de un movimiento surgido en enero de 2001, cuando nació Wikipedia, con el objetivo de divulgar de manera libre la suma del conocimiento humano.

Con motivo de ello, Wikipedia en asturiano y Wikimedia España llevan adelante unas jornadas para celebrar el aniversario y dar a conocer los proyectos Wikimedia en asturleonés. La asociación Wikimedia España (www.wikimedia.es) es una organización sin ánimo de lucro creada con el fin de favorecer el desarrollo del Conocimiento Libre promoviendo aquellos proyectos acogidos por la Fundación Wikimedia en todas las lenguas que se hablan en España.

En la primera jornada del viernes 12, a las 17:30 h, y tras un pequeño repaso de estos diez años, se realizará una charla de introducción al funcionamiento de Wikipedia, a la que seguirá un taller para aprender a editar en su versión en asturiano. El sábado 13 a las 11:00 h, dentro ya de la segunda jornada, se comenzará con un homenaje literario a Caitano Bardón (Carrizo, León, 1881), en colaboración con el colectivo Fame Poétika y la asociación Faceira radicada en León, durante el cual se leerán varios textos en asturleonés con el acompañamiento musical de Fran Allegre. Además, se presentará un Wikiproyecto sobre deporte en Asturias y se pondrá fin al evento con una Mesa Redonda sobre "Llingua y Medios". La entrada es libre y gratuita.

Asimismo, durante el fin de semana, Wikimedia España celebrará también su Asamblea Anual de Socios en Oviedo.

Asturianu

8 de setiembre de 2014, Uviéu

Los díes 12 y 13 de setiembre la comunidá d'usuarios de Wikipedia n'Asturianu organiza, en collaboración con Wikimedia España, la celebración del décimu aniversariu de la enciclopedia llibre n'asturllionés. Los actos tendrán llugar nel Auditoriu Príncipe Felipe (Plaza La Gesta, Uviéu) y cuntará con distintes actividaes.

«Zazaki» ye'l nome de la entrada de la primer edición d'un artículu na Wikipedia en llingua asturiana, yera un 26 de xunetu de 2004. Diez años dempués ésta cuenta yá con cerca 20.000 artículos y alredor de 800.000 ediciones, númberu que sigue aumentando día a día gracies al llabor de decenes de voluntarios. Posteriormente naceríen les versiones nesti idioma d'otros proyectos hermanos, como Wikicionariu, Wikisource y Wikiquote. Alministraos pola Fundación Wikimedia, toos ellos formen en conxuntu parte d'un movimientu surdíu en xineru de 2001 col oxetivu de divulgar de manera llibre la suma del conocimientu humanu.

Con motivu d'ello, Wikipedia n'asturianu y Wikimedia España entamen unes xornaes pa celebrar l'aniversariu y dar a conocer los proyectos Wikimedia n'asturllionés. L'asociación Wikimedia España (www.wikimedia.es) ye una organización ensin ánimu de llucru creada col fin de favorecer el desenrollu del Conocimientu Llibre promoviendo aquellos proyectos acoyíos pola Fundación Wikimedia en toles llingües que se falen n'España.

Na primer xornada del vienres 12, a les 17:30 h y tres un pequeñu repás d'estos diez años, realizaráse una charra d'introducción al funcionamientu de Wikipedia, a lo que siguirá un taller pa deprender a editar na so versión n'asturianu. El sábadu 13 a les 11:00 h, dientro yá de la segunda xornada, escomenzará con un homenaxe lliterariu a Caitano Bardón (Carrizu, Llión, 1881) en collaboración colos colectivos Fame Poétika y l'asociación Faceira, asitiada en Llión. Nésti lleeránse dellos testos n'asturllionés col acompañamientu musical de Fran Allegre. Arriendes d'ello, presentaráse un Wikiproyectu sobre deporte n'Asturies y pondráse fin al eventu con una Mesa Redonda sobre "Llingua y Medios". La entrada ye llibre y gratuita.

Asina, a lo llargo de la fin de selmana, Wikimedia España celebrará tamién la so Asamblea Añal de Socios en Uviéu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario